המשבר הכלכלי של מגפת הקורונה הוא גם הזדמנות עבור  השקעות נדל"ן בארצות הברית, זאת לאור ירידת המחירים של הנכסים בעשרות אחוזים מתחת למחיר הממוצע של השוק. באופן טבעי, השאלה המתבקשת היא באיזה נדל"ן כדאי להשקיע? ננסה לענות כאן על השאלה תוך כדי מתן פירוט מלא על היתרונות והחסרונות של כל אופציה.

נדל"ן למגורים הוא אחד התחומים שהכי הושפעו מהמשבר וישנן כמה דרכים אפשריות כיצד ניתן לנצל את המצב הנוכחי כדי להרוויח ממנו.

רכישת דירה בבניין

רכישה של דירה אחת או יותר בבניין מגורים, שלפעמים יכול להכיל כמה מאות דירות. המשקיע הופך להיות בעל הדירה באופן בלעדי ויכול להשכיר אותה, אבל חלה עליו חובה לשלם ועד בית ותשלומים נוספים על פי צורך. ערך הדירה יכול לעלות אם ישנם שירותים נוספים שהבניין מספק, כמו חדר כושר ו/או בריכה. 

אומנם השקעה ברכישת דירה היא נמוכה יחסית, אבל בהתאם לכך גם עליית הערך שלה איטית. בנוסף, על המשקיע לשלם הוצאות ועד בית, ארנונה ומיסים נוספים גם כאשר הדירה איננה מאוכלסת. בניגוד לישראל, בארצות הברית נהוג שבעל הנכס משלם את הארנונה ושאר המיסוי.

השקעות נדלן בארצות הברית

רכישת בית צמוד קרקע

מדובר בהשקעה לרכישת בית פרטי, שהמשקיע הוא הבעלים היחידים של הקרקע ושל הנכס. אמריקאים מעדיפים לגור בבתים פרטיים ולכן יהיה קל להשכיר את הנכס למשפחות. יתרון נוסף של רכישת בית צמוד קרקע הוא שאין הוצאות נוספות מסביב כמו ועד בית. 

חשוב לקחת בחשבון שההשקעה ברכישת בית צמוד קרקע היא יקרה יותר בהשוואה לרכישת דירה בבניין ושבתים פרטיים בדרך כלל ממוקמים בפרברים של העיר, מה שעלול להקשות מעט על מציאת שוכרים בשל הריחוק מהמרכז.

השקעות נדלן בארצות הברית

השבחת נכס למגורים

ניתן לבצע השקעות נדל"ן בארצות הברית באמצעות קניית נכסים שעוקלו על ידי הבנק. מדובר בדרך כלל בדירות שהבנק עיקל לאור משכנתה שלא שולמה, סיטואציה שמתרחשת לעתים תכופות עוד יותר בעת משבר כלכלי. הרעיון הוא להשביח את הדירה ולמכור אותה במחיר גבוה. לדוגמה, אפשר לשפץ את הדירה על ידי הוספה של חדר או קומה. 

השקעה בהשבחת נכס למגורים היא השקעה לטווח קצר, שיכולה להתאים למשקיעים שמעוניינים להכניס כסף בעתיד הקרוב במקום לחכות כמה שנים עד לעלייתם חזרה של מחירי הדיור. מצד שני, שיפוצים דורשים הרבה יותר התעסקות מאשר השכרה של נכס מוכן.

נדל"ן מסחרי

השקעות נדל"ן בארצות הברית אינן מוגבלות למגורים בלבד. אופציה אחרת היא השקעה בנדל"ן מסחרי, כלומר רכישה של חנויות, משרדים, מבני ציבור וכדומה כדי להשכירם לגופים ציבוריים או עסקיים. היתרון הוא שמול גוף ממשלתי הסיכון לבעיות עם תשלום דמי השכירות הוא קטן יותר בהשוואה לאדם פרטי. מצד שני, חוקי המיסוי של נדל"ן מסחרי הם שונים ומומלץ להתייעץ עם יועץ מס אמריקאי לא רק לפני שיוצאים לדרך, אלא לכל אורך התהליך.

השקעות נדלן בארצות הברית

המשותף לכל האופציות שפורטו לעיל הוא החובה לשלם מס מתוך דמי השכירות ולהגיש את דוחות המס הרלוונטיים לרשויות במועדים הקבועים על פי חוק. לכן, מומלץ להיעזר בשירותיו של רואה חשבון ו/או יועץ מס אמריקאי לקבלת תמונה מלאה על היבטי המיסוי הכרוכים בכל השקעה והימנעות מטעויות בהתנהלות מול רשויות המס בארצות הברית.