השקעות בארצות הברית, שלעיתים גם מכונה "ארץ האפשרויות הבלתי מוגבלות" מסקרנות אנשים רבים שרוצים להרוויח כסף ובגדול. אומנם יש דרכים רבות להשקיע בארצות הברית, אבל התחום החם ביותר כרגע הוא השקעות בנדל"ן אמריקאי.

למה השקעות נדל"ן בארצות הברית?

לכל עיר, אזור ומדינה בארצות הברית יש חוקים משלהם לנדל"ן, אבל לכולם יש מכנה משותף אחד שמעניק לו יתרון על פני מדינות אחרות: המחירים. במחיר של דירת שלושה חדרים באזורי הפריפריה בישראל ניתן לרכוש בית פרטי גדול בארצות הברית.

ישנן מספר סיבות לפערי המחירים בארצות הברית לעומת נדל"ן בישראל:

  • מחיר הקרקע בארה"ב נמוך.
  • שיטת בניית הבתים זולה יותר.
  • אין מס רכישה.

השקעות בארצות הברית

מה יש לבדוק לפני ביצוע השקעות בארצות הברית?

השקעות בארה"ב יכולות להיות הצלחה מסחררת או כישלון קולוסאלי אם אינן מתבצעות נכון. איך מגדילים את הסיכוי שההשקעה תצליח? הנה כמה קווים מנחים בסיסיים:

בדיקת אמינות נתונים

הפחד הגדול ביותר של כל משקיע ברחבי העולם הוא ליפול קורבן לניסיון עוקץ. הדרך הטובה ביותר להימנע ממלכודות כאלה היא לבדוק את אמינות ושקיפות הנתונים של העסקה על ידי בקשת הפרטים הבאים:

  • בעל הנכס הנוכחי.
  • מיקום הנכס.
  • מצבו הפיזי של הנכס ומאפייניו.
  • מי מעורב בעסקה: מוכרים ומתווכים.
  • לראות את תנאי החוזה לפני מעמד החתימה עליו.

לאחר שקיבלתם את כל הנתונים הללו, ניתן להיעזר במגוון רחב של מאגרי מידע העוסקים בנדל"ן אמריקאי כדי לבדוק את אמינותם. בנוסף, כדי שיהיה לכם נציג בשטח ניתן לשכור את שירותיהם של בעלי מקצוע מקומיים כמו עורך דין שיבדוק את סעיפי החוזה, או שמאי שיגיע פיזית לנכס ויעריך את השווי שלו.

שימו לב, סירוב להעברת המידע המפורט לעיל הוא בגדר נורה אדומה וסימן מובהק לוותר על העסקה.

השקעות בארצות הברית

משנה מקום- משנה מזל

המיקום של הנכס להשקעה הוא ללא ספק בעל חשיבות עליונה. השקעות יכולות להצליח או ליפול על בסיס מיקום הנכס בלבד. משקיעים מתחילים רבים עושים את השגיאה הזו. לדוגמה, נכס עשוי להיראות אטרקטיבי בשל מחירו הזול, אבל הוא ממוקם בשכונה עם אוכלוסייה במעמד סוציו אקונומי נמוך וזה יקשה על השכרתו או מכירתו. לכן, חשוב מאוד לבדוק את טיב הרחוב והשכונה מסביב לנכס לפני ביצוע ההשקעה.

השקעות בארצות הברית

מדיניות מיסים ורגולציה

כאמור, לכל מדינה בארצות הברית יש חוקי מס ורגולציה משלה. חלק מהמדינות מתאפיינות בחוקים בעד המשקיעים, בעוד במדינות אחרות החוק תומך יותר בצד של השוכר. גובה המיסוי משתנה על פי המדינה בה נמצא הנכס. מדובר החל מפטור מלא למשקיעים ועד למיסוי כבד מצד הרשויות. לפיכך, יש לחקור בקפידה את החוקים של כל מדינה ולבחור בהתאם לכך באיזו מהן למקד את החיפוש אחר נכס פוטנציאלי.